
Ova priča je posvećena svima onima koji razmišljaju da započnu svoj escape room biznis. Dosta ljudi nam se javlja koji bi pokrenuli sopstveni posao, koji bi voleli da naprave nešto svoje; sa dosta njih smo i ostvarili saradnju ili se nalazimo u tom procesu, ali šta je najpotrebnije da bi taj biznis uspeo.
Dobar sadržaj – kvalitetna soba

Kad kažemo kvalitetna, ne mislimo samo na količinu para koje će se uložiti (mada svakako neće škoditi ako uložite više) već na celokupno iskustvo, na jedinstvene zagonetke, na ambijent, na faktor iznenađenja, na onaj osećaj uzbuđenja zbog koga se ljudi iznova vraćaju i igraju nove sobe.
Vaš cilj treba da bude vaš identitet u ovom poslu
Ne takmičite se protiv nekoga, recimo PIN Escape Rooms, Manije, Adrenalina i ostalih uspešnih firmi, želeći da postignete njihov uspeh i pokušavajući da kopirate ono što oni već imaju, radite da biste pobedili sebe, da napravite svoj identitet. Odličan primer je Maša iz Lokaholika, koja je odigrala mnogo soba (oko sto) da bi napravila svoju, gde se cela igra vrti oko jedne kutije. Nije klasičan eskejp, više je neki riddle box. Zašto? Pa dovoljno je samo da je čujete sa koliko strasti priča o toj kutiji. Od svih soba koje je igrala, koncept kutije je nešto što joj se najviše svidelo, što ju je fasciniralo, to je njen identitet u ovom poslu. Možda se neće svima svideti, ali budite sigurni da će naći svoju ciljnu grupu kome će to biti nešto najbolje što su videli, zato što je jedinstveno i drugačije.
Naravno, ne morate odigrati sto soba da biste napravili svoju. Mi smo odigrali samo jednu i ubrzo odlučili da ćemo krenuti sa svojim poslom. Ali ono što smo odmah znali jeste da ćemo biti drugačiji, kreativniji, ekstremniji i na toj bazi graditi svoj identitet.
Profesionalizam

Kada vam kažem da treba biti ljubazan, uslužan, profesionalan, sistemski organizovan, izgraditi odnos prema igračima, reći ćete to se podrazumeva. To se NE podrazumeva, to je OBAVEZA. I to ona koju ljudi najčešće zaborave. Nebrojano puta nam se desilo da primetimo ove nedostatke a isto tako su ljudi dolazili kod nas samo zbog ovih stvari. Nekada i najbolja soba neće izgledati ništa specijalno ukoliko neko nema odnos kakav bi trebao da ima prema vođenju igre i igračima a nekada i soba koja je osrednja, izgledaće mnogo bolje zato što je celokupno iskustvo pozitivnije.
Uspeh

Uspeh se neće desiti preko noći. Naoružajte se strpljenjem. Nemojte očekivati da čim otvorite svoj escape da će milioni ljudi pohrliti i da ćete imati sto grupa mesečno po sobi. Imaje na umu da ste novi na tržištu, da vaš sajt nije pozicioniran na Google, da ljudi tek treba da vas otkriju, da tek treba da izgradite svoje ime i brend. Nemojte se obeshrabriti. Ako imate kvalitet i ako ste posvećeni, ljudi će doći – čuvena rečenica iz filma Field of Dreams u kome je jedna porodica napravila teren za bejzbol u sred nedođije. To ne znači da treba da napravite svoje escape sobe u sred pustinje, ali ljudi će doći zbog vaše ideje. Neka vam jedan od merila da li ste na dobrom putu bude povećanje broja igrača iz meseca u mesec.
Partneri i zaposleni

Kada birate partnere i zaposlene, birajte one koji vole escape, koji su entuzijasti, one koji osećaju strast prema ovom poslu jer razumeju kako se igrač oseća, zato što su i sami bili u toj ulozi. Neka vam u glavi bude rečenica: ne možete kupiti nečiji karakter. U poslu se može sve naučiti uz malo truda, bilo koja veština, umeće, znanje. Ono što ne možete nekome usaditi je njegov karakter. Birajte ljude koji odgovaraju vašoj viziji vođenja posla, one koje imaju volja i želju da unaprede i sebe i vaš posao.
Posvećenost

Pod uslovom da ste ispunili prethodne stavke, jedina razlika da li ćete biti uspešni ili ne, jeste u posvećenosti. Svim našim partnerima kojima smo do sada radili nove escape sobe, nudili smo isto a to je kvalitetna soba i celokupno naše znanje i ideje koje su nam pomogle da postavimo naš biznis na noge i da privučemo veliki broj igrača.
Jedina razlika u uspešnosti njihovog posla – POSVEĆENOST. Primer: napravili ste svoju sobu i imate dve opcije: da čekate da igrači sami od sebe dođu, ili da radite na tome da ih na najrazličitije moguće načine privučete. Ukoliko ste izabrali drugu opciju, radite svaki dan. Čak i kada nemate grupe, razmišljajte šta biste mogli da uradite danas. Dosta puta sam čuo: eto, nemam nešto grupa a vi ih imate. Dobro, ajde da vidimo šta si uradio. Da li si radio na pozicioniranju svog sajta na guglu? Da li si radio na pozicioniranju svoje firme na tripadvajzoru, guglu i drugim sajtovima gde ljudi ocenjuju eskejpove? Da li si radio na proširenju broja ljudi koji te prati na društvenim mrežama? Da li si napravio zanimljiv sadržaj u vidu klipa ili fotki koji bi nekoga privukao? Da li si razmišljao o nekim novim neobičnim načinima promovisanja svog biznisa? Nisi, pa šta očekuješ?
Tačno je, ljudi će doći. Uvek postoje ljudi koji su entuzijasti i koji jedva čekaju da se neki novi eskejp otvori. Ali tvoj cilj treba da bude da privučeš neke nove igrače, da animiraš one koji su već igrali a iz nekog razloga nisu odavno.
Nadam se da sam vam barem malo pomogao u svom razmišljanju i otklonio neke dileme koje ste imali. Ukoliko bilo kome treba savet, bez obzira da li ostvario saradnju sa nama ili ne, nemojte se ustručavati da se javite.